zondag 17 juli 2011

Strand Scheveningen

Het blijft me bezig houden, het strand. Ik word er in ieder geval vrolijk van, de kleuren maken me vrolijk. Ik vraag me alleen af of ik gedetailleerd of abstracter zal gaan werken. Ja, het is maar wat ik wil. Ik weet het niet en dus tast ik het maar af. Ik ben er nog lang niet. Hoeveel laat je weg? Hoeveel heb je nodig om een beetjeinteressante compositie te hebben? Hoe abstract beeld je af, ofwel hoeveel detail laat ik weg? Als je weinig kleuren gebruikt, welke dan? Net als bij mijn Rothko-immitaties ga je je hoe langer hoe meer afvragen welke kleur het onderwerp goed representeert en welke kleuren met elkaar goed harmoniëren of juist contrasteren.

Schets (acryl) op papier, 30 x 40 cm

En voeg ik lijnen toe, of hou ik het bij vlakken? En als ik lijnen toevoeg, doe ik dat dan met oliepastels of verf?

Acryl en oliepastel op doek, 40 x 50 cm

Acryl op doek, 40 x 50 cm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten