zondag 11 april 2010

Rue Ordener Paris

olie op karton, 20 x 20 cm

Ja, hier ben ik dan weer happy bij. Zo'n stadsgezicht vind ik heerlijk om te doen, dan ben ik ook weer geïnspireerd. Dit is een straat die zich in tweeën deelt, in Parijs vind je dat wat vaker dan bij ons. Hier staat alles haaks op elkaar, behalve in mislukte jaren-70 wijken. En zo ontstaat dus een nieuwe straat, en een nieuw café waar ik ooit koffie moet gaan drinken, want ik ben hier nooit geweest. Nee, ook weer geïnspireerd door andere bloggers is het een nieuwe trend om met Google streetview de wereld af te zoeken naar een mooie plek om die dan vervolgens weer te schilderen. Ik met mijn beperkte wereldbeeld kom dan meteen in Parijs, daar vind ik bijna alles mooi, daarom begint de U2-video bij 'Horizon' ook in Parijs, ook in deze buurt, MontMartre. Je zal daar toch wonen daarboven, en gewoon even naar beneden kunnen voor een bakkie ...... Tsja, en wat ze verder goed doen in Parijs zijn kleuren, alles lijkt daar goed bij elkaar te passen, te harmoniëren of te contrasteren. Veel blauwgrijs, zachtgeel, mooie accenten met tabac-bordjes, rode markies, geel bord erboven, groene bomen (waar vind je die nog?). Ik zal stoppen ik ben lyrisch.

2 opmerkingen:

  1. Remedie: lentetrip naar Parijs.
    Heb je deze echt vanaf streetgoogle gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, ik las er over op andere blogs. En toen was ik gauw verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen