zondag 8 november 2009


Vandaag gaf Henry van Tienen een concert met zijn band Bedjo in de Kunstkerk in Dordrecht. Henry is mijn basgitaarleraar, die ik 7 jaar geleden heb leren kennen bij muziekschool Rootz in Delft toen ik me in jazz ging verdiepen. Sinds 2 jaar heeft Henry de spierziekte ALS en gebruikt hij de tijd die hij nog heeft om zijn muziek vast te leggen en te presenteren. Vandaag was de CD-presentatie. Een emotioneel gebeuren, want je weet dat het een gevecht is tegen de klok is om nog zo veel mogelijk te doen voordat de ziekte het hem onmogelijk maakt om nog muziek te maken. Zijn spieren laten hem nu al in de steek, hij speelt geen basgitaar meer, maar alleen nog gamalan en hij zingt. Natuurlijk is er met de geest van Henry niets mis, dus het was een geweldig concert, volle bak, mooie muziek, goeie muzikanten. Ik hoop dat het hem nog een keer lukt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten